Kycklingenchiladas med guacamole

Kycklingröra

600 g kycklingfilé
1 gul lök
1 msk smör till stekning
1 tsk salt
2 krm peppar
1 krm kajennpeppar
1 msk spiskummin
2 tsk mald koriander
½ msk paprikapulver
2 dl créme fraiche
8 mjuka tortillabröd

Garnering

1 burk tacosås
ost

Guacamole

2 avokador
2 vitlöksklyftor
2 tsk citronsaft
1 krm salt


¤ Sätt ugnen på 200 grader.
¤ Skär kycklingen i småbitar och hacka löken. Stek i en stekpanna.
¤ Strö över kryddorna och blanda. Häll i créme fraiche och koka upp.
¤ Bre ut kycklingröran på bröden och rulla ihop på en ugnssäker form.
¤ Bred över tacosåsen och strö över osten. Ställ in i ugnen i 15 minuter.
¤ Gröp ur avokador och mosa med en gaffel eller med stavmixer. Blanda i pressad vitlök, citronsaft och smaka av med salt.
¤ Servera med en sallad.



Kommentarer
Postat av: Elin, ung mamma.

Jag är ju inte sjuk? Har mensvärk. Och har man mensvärk så klarar man av att städa osv hemma, men man orkar inte jobba i butiken hela dagen. Finns massor att göra, bära tunga saker, kunder ska hinnas med, m.m. ;)

2010-09-23 @ 12:10:41
URL: http://elinzollet.blogg.se/
Postat av: Elin, ung mamma.

Jag tycker iallafall att man ska orka med städning hemma, iallafall när man har barn också. Det viktigaste är ju att ta hand om barnet och sedan hemmet. Jag har haft feber, ont i hela kroppen, mensvärk, en helt galen förkyldning m.m. men jag viker mig inte för hemmet för det. Dock så tycker jag inte att man ska arbeta i butik 9 timmar. :P.

2010-09-23 @ 12:53:32
URL: http://elinzollet.blogg.se/
Postat av: Elin, 18 år och mamma.

Nej, där har du en poäng! Men jag gick ju faktiskt inte hem för att orka med att städa. ;P.

2010-09-23 @ 13:22:24
URL: http://elinzollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0