Mörkt bröd

2 limpor

4 dl vetemjöl
3 dl grahamsmjöl
3 dl rågsikt
4 dl blandade frön (jag brukar använda linfrö och solrosfrön)
4 tsk bikarbonat
1 tsk salt
0,5 dl olivolja
0,5 dl mörk sirap
1 l filmjölk

¤ Blanda vetemjöl, grahamsmjöl, rågsikt, frön, bikarbonat och salt i en bunke.
¤ Häll i olivolja, sirap och filmjölk. Rör om till en jämn smet.
¤ Häll smeten i smorda avlånga formar.
¤ Grädda i nedersta delen av ugnen i 175 grader i 100 minuter.
¤ Låt bröden svalna nåra minuter i formarna. Stjälp sedan upp och svalna ytterliggare under bakhandduk.


Kommentarer
Postat av: Birgitta Wetterbro

Vad duktig du är, och det var ju så gott det brödet. Kram!!!

2010-03-17 @ 19:13:30
Postat av: maria

mm.. ska jag testa att baka !

2010-03-18 @ 09:07:06
URL: http://familjenrantzow.blogg.se/
Postat av: Fröken Viktig

Låter gott. Det receptet tar jag med mig :)

2010-03-18 @ 15:06:40
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen ♥

Vad gott det ser ut ^^,

2010-03-18 @ 15:14:15
URL: http://mammah.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0