Citronkyckling

4 portioner

500 g kycklingfilé
smör till stekning
250 g grön sparris
2½ dl kokspad
1½ msk kycklingfond
1½ tsk citronsaft
2 dl matgrädde
2 msk vetemjöl
salt & vitpeppar

¤ Skär kycklingen i små bitar. Stek i smör.
¤ Dela på sparrisen och koka i 5 minuter.
¤ Häll kokspadet i en kastrull, tillsätt fonden och koka upp.
¤ Häll ner citronsaft och grädde blandat med mjölet. Blanda i kycklingen och sjud i fem minuter.
¤ Rör ner sparrisen och låt allt bli hett. Smaka av med salt och peppar.


Serverade med potatis, kokta morötter och sallad.
Både Engla och Eddie tyckte det var gott och mumsade och åt! :)



Måste ta kort på Englas tallrik också tycker hon!


Kommentarer
Postat av: maria

det lät gott, får ta och laga de någon dag :)

2010-08-31 @ 10:49:12
URL: http://familjenrantzow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0