Trötta barn

Nu sover båda barnen. Engla hade helst velat sova vid fem. Då höll hon på att somna i soffan och ville upp till sängen och kolla på "Jordgubbs Lisa". Jag tyckte det var lite väl tidigt så jag lockade med lite glass istället och då blev det bra. Sedan fick hon spela lite trummor och ta ett bad för att hålla sig vaken.

Edvin fick jag också stoppa i badet för att hålla vaken. Vid sju åt han men var så trött att han somnade efter halva. Inte lika tidigt som igår iallafall!

Nu tittar vi på OS. Får se hur lång tid det tar innan jag sover också..

Idag fick vi månadsbrev från dagis. Dom hade skrivit att dom vill att vi ska vara mer nogranna med tiderna vid hämtning och lämning. Vid lämning ska man komma innanför dörren den tiden och vid hämtning ska dom vara påklädda och ute den tiden! Det är ju jättelätt när jag hämtar Engla vid 12.15. Jag brukar komma mellan 12.05 - 12.10 och då sitter dom i princip alltid och äter fortfarande! Efter det ska dom tvätta händerna och då är klockan mer än 12.15! Då får väl dom också se till att vara färdiga i tid? Jag förstår inte heller varför man "måste" vara ute den tiden? Personalen hjälper ju inte till med påklädningen ändå?

Stog även att "15-timmars" barnen inte får vara där nästa vecka eftersom det är sportlov! Men antagligen får vi betala lika hög dagisavgift som vanligt fast dom INTE FÅR vara där på en vecka!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag hörde detta av Linda med sportlovsveckan. Antingen ska barnen få vara där elelr så får ni se till att få avdrag på avgiften. Får ni inte det så skulle jag ringt rektorn och fråga om det verkligen får gå till så. Låter helt orimligt i mina öron.

2010-02-17 @ 20:10:38
URL: http://www.mittogonblick.se
Postat av: Emelie

Tycker jag också att det är. Förut när dagis har vart stängt så har vi fått betala samma iallafall!

2010-02-18 @ 06:34:04
URL: http://e
Postat av: kidzmode

hej!

har en ny mode sida för barn.

vi kommer ha outfits, tävlingar, tips till både dig och barnen och massa roliga rabatter. titta gärna in!

kidzmode.blogg.se

2010-02-18 @ 13:30:18
URL: http://kidzmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0