Vilken dag..

.. det här blev. Åkte iväg för att hämta Engla men kom inte så långt. Efter ettpar hundra meter körde jag fast, hur jag nu lyckades med det? Riktigt klantigt! Låg väl antagligen lite väl långt till höger och det var rätt halt.. Så där satt jag i diket!

Kom en bil bakom mig som hade väldigt bråttom till ett möte, så han fixade så jag inte blockerade vägen iallafall. Sedan fick jag ta en väldigt missnöjd Edvin i vagnen och gå iväg till grannarna och kolla om dom kunde dra loss mig med traktorn. Dom hade precis avslutat ett möte där så det var ju en massa bilar som åkte förbi. Väldigt pinsamt tyckte jag!

Grannen fick loss mig efter ett tag så då stressade jag iväg för att hämta Engla som inte alls ville hem! Dom hade börjat läsa, så där märkte jag ganska snart att det inte var någon idé att få med henne hem innan dom läst färdigt. Efter det ville hon inte heller hem och blev helt hysterisk och vägrade ta på sig! Tillslut fick en i personalen hjälpa mig att få på henne kläder! Hon kan vara bestämd om hon vill den lilla damen!

Engla somnade på vägen hem och sover fortfarande, så det var väl anledningen till att hon inte var så sammarbetsvillig. Eddie somnade också precis och jag lagar middagen så att den bara är att värma när vi kommer hem från morfar i eftermiddag/kväll!

Såg att det håller på att komma två nya tänder i överkäken på Eddie. Så det är nog anledningen till den oroliga natten och griniga dagen! Idag har han även gått med skor för första gången. Förut har han blivit som en geleklump när han fått skor på sig och dom har åkt av lika fort igen! Men idag gick det helt plötsligt bra och han verkade väldigt stolt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0