Strömavbrott..

Inatt vaknade Eddie vid halv fem. Jag skulle gå upp och göra välling och då märkte jag att vi hade strömavbrott! Som tur var somnade han om efter en stund endå! Tur att Engla inte vaknade iallafall. Hon är lite mörkrädd och vill alltid ha en lampa tänd när hon sover!

Nu är Engla på förskolan och var som vanligt snabb med att hämta en pulka i förrådet.

När vi kom hem passade jag på att skotta eftersom Eddie redan hade på sig ytterkläderna. Men jag hade sån tur idag eftersom grannarna höll på att ploga när vi kom tillbaka. Så det blev ingen vall till uppfarten och han tog en liten bit in på uppfarten och fixade så det gick att komma åt brevlådan och soptunnan! :) Så det blev bara trappan och gången till huset jag behövde ta! :) Eddie var så nöjd när han fick sitta i vagnen och kolla på traktorn!

Men nu får det allt räcka med snö! Kom ju en hel del inatt!

I eftermiddag/kväll är det luciafirande med Englas kör. Hon ska vara tärna och jag hade slått in alla grejer till det så hon fick öppna lite paket när Eddie fyllde år. Jag glömde bort ljuset så det fick hon imorse och hon blev helt överlycklig för det där ljuset! Återstår bara att om hon tänkt ha på sig lusselinnet.. Hon var inte helt nöjd när hon skulle prova det igår..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0