Leklandet och besök

Igår var det fullt upp! På förmiddagen åkte vi hem till Emma och Miri för en kopp kaffe. Innan vi skulle åka var jag ute och startade bilen. När jag kom in igen stog Engla och pratade i telefon. Jag trodde att hon som vanligt  bara låtsades. Men efter en liten stund verkade det som att det var någon i andra änden så jag tog telefonen och där var Emma. Engla verkade väldigt stolt över att ha svarat i telefonen åt mamma och berättade hela "livshistorien" för Emma.

Efter kaffet åkte vi vidare till leklandet med Emma, Miri och deras granne med barn. Engla var duktig på att leka där själv medans vi var med dom små barnen. Men Eddie var allt med syrran och klättrade runt han med och var riktigt duktig på att ta sig fram där. I hörnan för småbarnen klarade han av att klättra upp för trappan/stegen eller vad man ska kalla det och gick sedan till rutschkanan för att åka. Lite väl liten var han ju för det och var livsfarlig. En gång backade han ner och åkte baklänges på magen, en gång satte han sig på rumpan och åkte, men hade inte riktigt balansen för det. Den sista gången tyckte han det var smart att försöka gå ner.. Efter det blev han lite försiktig och stog och väntade tills mamma kom och hjälpte till.

Pannkakor fick barnen till lunch där. Glupska Eddie åt upp hela sin porion plus lite till som blev kvar på Englas tallrik..

När vi skulle åka hem krävde såklart Engla en leksak i automaten för att kunna tänka sig att följa med. Ett läppstift blev det denna gången (som var riktigt).

Efter leklandet åkte vi och handlade fredagsmys innan vi åkte hem och började med maten. Pernilla kom hit och åt mat med oss och höll mig sällskap medans Daniel var på julbord med jobbet. Engla tyckte det var kul att hon var här och imorse när hon vaknade (alldele för tidigt) frågade hon efter Pernilla det första hon gjorde!

Nu sitter vi och kollar på julkalendern och sedan vet jag inte vad som händer. Inget alls planerat på hela helgen för en gångs skull!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0