Helgen och utvecklingssmtal.

I lördags kom pappa och Nina hit och hälsade på en stund. Dom hade varit på marknaden i Vänersborg och hade med sig munkar eller chokladtoppar eller vad dom nu heter! ;) Engla fick en och såg VÄLDIGT NÖJD ut. Det tyckte hon var gott!

På eftermiddagen firade vi Engla och Elwira. Eftersom dom fyller år på samma dag så blir det ju oftast att vi har kalas samma dag. Så vi firade dom i lördags istället. Engla fick en fin käpphäst av Elwira. Eller "totto" som hon sa själv. Det ordet måste hon ha lärt sig på dagis för det har vi nog aldrig använt hemma.

På kvällen sov Engla över hos mamma och Björn. Som vanligt när Engla sover borta kan jag inte sova ändå.. Så jag passade på att åka och handla istället.

På eftermiddag var vi hemma hos pappa och Nina och åt middag. Pappas goda biffar var det! :)

Nu har jag precis varit på utvecklingssamtal på dagis. Dom hade väl inte sådär jättemycket att ta upp. Dom tycker att hon är duktig på att sysselsätta sig själv och gillar att pussla, pärla och rita mm.. Hon är social och alltid snäll mot dom andra barnen. Som jag trodde brukar dom klä ut sig och lyssna på musik och dansa. Det förstog jag nästan efter att Engla fick ballerina dräkten när hon fyllde år. Det visste hon direkt att hon skulle ta på sig och lyssna på musik och dansa! :)

Bebisen verkar trivas bättre i magen än vad Engla gjorde. Nu har jag gått en vecka längre än vad jag gjorde med Engla! Fast det är väl bara bra igentligen..

Nu har jag på nyhetsmorgon och det handlar om rulltårta. Så det måste jag baka nu!! :)


Engla tyckte att morfar och mormor Nina hade med sig god fika!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0