"Kors i taket"

Nu var det visst över en månadsen det kom någon uppdatering! :S Men vi lever iallafall. Tiden och orken/fantasin finns inte riktigt längre.. Men någon gång ibland ska jag allt försöka uppdatera lite iallafall..

Har väl inte hänt jättemycket sen sist. Men här kommer lite iallafall.

Farmor och farfar var här över påsk. Engla var så nöjd över att ha farmor här och Engla ville att hon skulle hjälpa till med allt! Inte ens ett glas vatten fick jag hälla upp till henne.. När dom åkte hem var det mindre kul och det kom stora tårar från Engla. Men efter lite godis blev det rätt okej.

Förra helgen var barnen hos mormor och morfar Björn medans jag och Daniel var på möhippa och svensexa för Emma och Pierre. Barnen var mer än nöjda och Engla lekte mycket med Mim (Deras granne på 4 år). Dom hade lekt jättebra utan några bråk!

I torsdags var Engla hos tandläkaren. Hon var där för några månadersen. Men då vägrade hon gapa och höll båda händerna framför munnen. Denna gången gick det mycket bättre. Det tog ett tag innan hon gapade, men till slut så. Efter det var hon väldigt stolt! Åka rutchkana på tandläkarstolen var kul och när hon fick välja en grej i "lådan" var lyckan gjord! När vi gick ut där ifrån sa hon till och med att hon gillar tandläkaren!

Efter det åkte vi till galleri Emmas. Barnens dagis hade utställning där med grejer dom gjort. Engla var väldigt stolt över att få visa sina grejer!

Eddie börjar bli stor nu! Han är som vanligt en duktig kille på dagis. Många ord börjar det komma nu också. bland annat, mamma, pappa, lampa, Engla, mormor, DÄR, MER, stövlar, ja, nej. Mat älskar han fortfarande. När något är slut skriker han MEEER och så får vi visa alla grytor som stor framme tills det är rätt!

Engla har även varit med i tidningen för första gången (förutom grattisannonser). På valborg var hon med kören och sjöng och hamnade med på en bild!

Idag är Daniel och grejar med våran bil. Jag och barnen blir nog bara hemma. Skönt med sånna dagar ibland! När Eddie sover middag tänkte jag att jag och Engla ska baka, så vi kan åka upp med lite fika till gammelmormor imorgon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0