Sångkalaset

Då var Eddie "blåslagen" i ansiktet för andra gången.. För några dagarsen ramlade han i stentrappan hemma hos mormor. Jag höll honom i handen, men gled ur när han ramlade. Så det blev ett stort rivmärke mellan ögonen och en bula i pannan. Fallet dämpades väl lite av att jag höll honom i handen iallafall. Annars kunde det någ gå rätt illa.

Igår var det förskolans dag här i Grästorp och barnen sprang vårspringet. Engla hade fått en pappersmedalj som hon var så stolt över. Tydligen hade hon sprungit JÄTTEFORT och VUNNIT över ALLA barnen. Även dom stora! Det var inget fel på självförtroendet där inte..

På kvällen var vi på det Stora Sångkalaset. Barnen tyckte det var spännande och Eddie satt som i "trans" ett bra tag! Synd att det regnade bara.

Idag är dagis stängt. Så jag och barnen är hemma idag. Storhandling är det som står på schemat idag.


Kommentarer
Postat av: Therese- mamma till 2 underbara huliganer

Hampus och Pontus älskar deras skiva med Draken Ellen och Räkan Ragge : )



Tur att de inte blev värre för Eddie, stackaren : (

2011-05-19 @ 15:09:09
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0