Sjukling

Igår när jag hämtade Engla på dagis hade hon feber. När vi skulle gå och lägga oss vaknade hon och var ledsen och sa att hon hade ont i örat. Sedan har hon legat mellan oss inatt och halvsovit/gråtit sig igenom hela natten.

På förmiddagen fick vi en tid på vårdcentralen och det var dubbelsidig öroninflamation. Så nu har hon fått sin första pencilinkur. Hon har ju *peppar peppar* alltid hållt sig väldigt frisk och aldrig haft öroninflamation förut. Båda barnen var så duktiga hos doktorn. Dom satt som små ljus, förutom att Eddie tyckte läkaren var väldigt intressant och ryckte honom i näsan och håret..

Apoteket var inget bra ställe för Edvin. ALLT var i hans höjd och den lilla lådan med barnböcker var såklart inte alls intressant när det fanns så mycket annat kul att riva ner. Vi fick vänta där en stund medans dom blandade medecinen. Så jag hade fullt upp där ett tag! Men alla andra där inne hade kul åt honom iallafall..

Ett par bilder från i söndags hemma hos gammelmormor:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0