Utvecklingssamtal & Babysång

Idag har det vart utvecklingssamtal för Engla. Det gick hur bra som helst! :) Hon är lugn och lätt att ha att göra med. Snäll mot dom andra barnen och älskar att sitta och pyssla. Dom tycker hon ligger väldigt långt fram med finmotoriken och slår alla med "hästlängder" med att pärla! Inte så konstigt eftersom det nästan är det ända hon gör hemma. I våras pratade hon knappt på dagis och gjorde mest gester. Nu är det inga problem alls med talet. Nu pratar hon riktigt mycket istället! Hon är även väldigt duktig på att sysselsätta sig själv. Väldigt bestämd är hon också. Nu leker även Engla och Alicia mycket på dagis. Förr har dom inte lekt så mycket på dagis även om dom gjort det hemma. Det enda negativa var väl att hon blir väldigt arg och ställer sig och skriker rätt ut ifall det är någon av dom andra barnen som råkar putta till henne eller tar någon leksak ifrån henne istället för att försöka lösa det själv.

Efter det var jag och Linda på babysång med dom små barnen. Vi parkerade bilarna på dagis och tog en prommenad dit. Sången gick bra och Eddie tycker det är så kul. En del sånger ska man lyfta upp barnen i luften och sånt. Det älskar han! Jag tycker lite mindre om det eftersom han väger endel.. Men det blir ju lite styrketräning iallafall!

Efter sången gick vi på en prommenad igen innan det var dax att hämta dom stora barnen. Nu spelar Eddie på Englas keyboard (nya favorit sysselsättningen) och Engla pärlar på sin nya pärlplatta som hon fick av mormor igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0