Innovatum

Idag har vi varit på Innovatum. I september har dom en speciell utställning för barn mellan 0-3 år. Jag tycker faktiskt att det var sådär. Engla var lite för stor för den utställningen och för liten för det andra. Eddie kröp runt och undersökte, men han hade nog haft lika kul vart som helst.. Det Engla tyckte mest om var givetvis såpbubblorna! Gick knappt att få henne där ifrån. Fanns även en "affär" som var full med en massa plastmatvaror. Det fanns en kassa där man kunde scanna in matvarorna. Tyvärr var det rätt utslitet så hälften av streckkoderna funkade inte att scanna..





När vi var där ringde Linda och meddelade att dom hade nybakta bullar hemma! Det kunde vi givetvis inte avstå och åkte dit för fika och lek! :)

När vi kom hem var det dax för städ och matlagning. Mamma och Björn var här och lämnade Åke som ska vara här tills på måndag.

Nu sover båda barnen. Dom var lika trötta båda två! Eddie har bara sovit i bilen i 15-20 minuter på hela dagen. Så det var ju inte så konstigt!

Idag har Eddie stått i ca 20 sekunder utan att hålla sig i flera gånger. Han älskar att klappa händerna och står helt själv när han gör det. Nu verkar han även lite medveten om att han kan stå en stund själv!


Kommentarer
Postat av: Mammabea.se

Kul att ha något sånt för barn. Här i staden finns absolut ingenting liknande för min son. (2½) Det ända vi har att göra är att gå till badhuset. Men hur kul är det varje helg på en skala? Jag hoppas verkligen att de bygger upp något liknande här snarast!

2010-09-18 @ 21:51:03
URL: http://mammabea.se
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma (bf på söndag!)

Svar:

Tack så mkt! ^^ men tyvärr så blev det ingen bebis i idag/i natt :(



Men han dyker väl upp snart antar jag :D

2010-09-18 @ 23:03:40
URL: http://mammah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0