Treårstrots

Engla har nog börjat komma in i treårstrotsen nu... Gnäll och skrik så fort hon inte får som hon vill! Och det är inte mycket som duger! Om man till exempel häller upp juice till frukosten så blir hon sur för att det är för lite. När man sedan häller upp lite till så är det för mycket.. Ta på kläder på morgonen är inte det lättaste. Det ända som duger är ROSA KLÄNNING. Imorse tog jag fram en rosa klänning, men den skulle hon inte ha heller. Den var för kort och då var det tydligen inte någon klänning.. Tog fram ett par vita strumpbyxor men dom dög inte heller.. Dom skulle också vara ROSA!

Pratade lite med personalen på förskolan idag om dom märkt av det där och det hade dom inte gjort direkt. Hon är ju bestämd och vet vad hon vill! När jag hämtar henne så ser dom iallafall att hon blir som förbytt!



Eddie går (slänger sig) några steg mellan möbler nu. Ibland kan han missa och då blir det ju inte så bra.. Han har alltid minst en bula i pannan!

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Hej! Känner igen de, Anton är precis likadan just nu. Vill inte göra som jag tycker, speciellt inte att klä på sig på morgonen och åka till dagis och att äta frukost. Frågar man på dagis så är han som vanligt och inte alls trotsig...Hem från dagis vill han inte heller...

2010-10-06 @ 15:44:27
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Envisa ungar [grr].. Fattar inte varför de skall vara så jobbigt allt i livet. Hampus uppvisar samma tendenser nu, strumpan måste på en viss fot först och skulle man lägga mjukisen på felställe i sängen blir de gråt. [phu]

Får hoppas att de snart slutar...



Vad mysigt att kan knallar på :D

2010-10-06 @ 15:48:55
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0