Tandläkarbesök........

Idag har vi varit hemma hos mamma hela förmiddagen. Vi kollade på film på mig när jag var liten. Det tycker Engla är spännande och det var hon själv som sa att hon ville se på "mamma"! Vi fikade Englas muffins och så åt vi lunch där också.

Efter lunch hade Engla tid hos tandläkaren, så Eddie stannade kvar hemma hos mormor under tiden. Det där tandläkarbesöket gick väl inget vidare... Engla VÄGRADE GAPA och sitta i stolen. För säkerhetsskull föll hon båda händerna för munnen också! Men det är väl inte så konstigt när man är tre år och kommer in i ett tråkigt rum med en stor läskig stol man ska lägga sig i och en helt främmande tant som man ska visa tänderna för.. Vi skulle få en ny tid om några månader. Då får vi väl hoppas att hon tänkt gapa iallafall..

När vi åkte hem stensomnade Engla i bilen, så det var väl också en av anledningarna.. Skönt att hon sover en stund så att hon orkar med sången i eftermiddag!


En liten bestämd tjej som inte gillar tandläkaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0