Överby och fika hos mormor

Idag har det vart fullt upp hela dagen.

Först storhandlade vi mat. Vi tog en sån vagn med en bil på idag som Engla körde och Eddie satt i stolen på vagnen. Förut har Engla vart livrädd för dom där bilarna, men idag gick det bra. Efter halva tiden började Engla tröttna och klättrade in och ut ur bilen resten av tiden..

Efter det tog vi en lunch/fika och efter det blev det klädshoppinng! :)

Till Daniel blev det:

¤ Två par skor
¤ En t-shirt
¤ En tröja
¤ Ett par byxor


Till mig blev det:

¤ Ett par skor
¤ En jeansjacka

Hittade ett par jeansleggins som jag fastnade för. När jag provade dom hittade jag ett litet hål och det var dom enda som fanns i min storlek. :(


Min nya jacka

Mamma och Björn var också inne i Trollhättan idag. Så det sista kom dom också dit och satte sig och fikade med Engla. Var bra det för då hade hon tröttnat på att gå i affärer.

Vid restaurangen i Etage huset har dom en slags projektor så att det ser ut som att det är vatten på golvet med fiskar som simmar runt. Lite svårt att förklara men dom som har vart där vet vad jag menar iallafall. Det tyckte Engla var kul och sprang runt och jagade fiskar. Alla rosa fiskar var "hennes"!

Efter shoppingen åkte vi upp till mormor och John där det blev en massa fika. Engla tyckte det var kul och både mormor och John fick kramar.

När vi kom hem packade vi upp alla varor och så gjorde jag iordning lite kort som vi köpt ramar till och satte upp på väggen. Blev fint.

Nu ligger barnen i sina sängar och om en stund ska vi äta revben och potatissallad. Blir en sen middag idag eftersom man blir väldigt mätt efter en fika hos mormor!

Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Svar:

Haha ja det kanske är såna hormoner som kör igång så att jag har mer lust att städa än någonsin, jag brukade inte städa så här "petigt" som nu x) haha..



Åh..nu kanske mitt nästa "projekt" blir att baka :P hahaa..

2010-05-13 @ 19:57:55
URL: http://mammah.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie

Jag hoppas det iallafall :P :) Men jag tror nog allt att det kommer gå bra :)

2010-05-13 @ 20:17:27
URL: http://sophiesresa.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Ja, det är supergott, men tyvärr inte så nyttigt dock ;)

2010-05-13 @ 21:59:58
URL: http://alexiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0