"Kaos i kyrkans hus"

Idag har vi vart i kyrkans hus och träffat prästen som ska döpa Edvin och pratat lite om dopet. Jag kände att vi behövde lite luft idag så vi parkerade på hemköp. Först köpte vi russin till Engla så hon skulle ha något att äta på. Efter det gick vi på en prommenad. Engla var så trött att hon somnade ståendes på plattan. Så ni kan ju tänka er vilket bra humör hon var på när vi kom fram.. Edvin vaknade när vi kom innanför dörren och var inte så glad han heller. Fick lånat micron där och gjorde iordning mat och sedan var det bra. Under tiden jag matade Edvin ramlade Engla ur soffan och slog huvudet i golvet. Då gick prästen och hämtade en kaka till Engla och sen var båda barnen lugna och snälla!

Vi fick även kolla på lokalen som vi ska hyra efteråt. Det var stort och bra med ett stort kök där vi fick låna allt man kan behöva!

När vi skulle därifrån blev det lite kaos igen. Tog på Edvin kläderna först. Engla var väldigt övertrött och på bushumör så det tog ju sin lilla tid att få på henne alla kläder. Edvin blev varm och arg och började skrika väldigt högljut i vagnen. Men tillslut kom vi ut därifån och allt blev bra igen.

Nu har vi precis ätit lunch och Edvin ligger och sover uppe i vaggan. Engla vill såklart inte sova middag, men jag tror hon däckar i soffan om en stund.


Kommentarer
Postat av: Emma

hehe, allt kan hända med två barn. Skönt att Engla fick kaka så hon blev glad igen då :)

2010-03-02 @ 14:57:19
Postat av: Maa

Härliga barn du har! Efter att jag läst några inlägg så insåg jag att jag inte är ensam om att ha ett barn med helt egna viljor! =)

Hoppas ni har det bra!



Mvh Maa

2010-04-08 @ 19:24:36
URL: http://mammamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0