Nappen slut

När min morbror skulle sluta med nappen klippte min mormor av en liten bit på den varje dag tills den tog slut och det funkade bra för honom. När den var slut tog han nappen och kastade iväg den. Jag har tänkt på att det kanske skulle passa bra för Engla eftersom hon är väldigt mycket för när saker är slut.

Det funkade bättre än vad jag trodde! Idag klippte jag av en liten bit i toppen på den. Efter vällingen när hon brukar få nappen och snutten visade jag nappen och sa att den snart var slut. Då vägrade hon att stoppa den i munnen och la den i soffan istället och satt och kollade väldigt surt på den och var väl inte så jättenöjd. Jag sa att den inte var riktigt slut än, men hon ville inte ha den ändå. Somnade utan problem gjorde hon också.

Får se hur natten blir nu då.. Hon kommer väl drömma mardrömmar om avklippta nappar stackaren! :)


Kommentarer
Postat av: sara - tävlingar, rabatter och en massa barnmat!

spännande, hoppas det går bra!

2010-07-19 @ 22:09:55
URL: http://kidzmode.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

fiffigt

2010-07-22 @ 20:43:51
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Smart, själv tog jag nappen för Devin när han fyllde två när han inte såg och sa sen att den bara hade försvunnit. Vi letade men hitta ingen ;) Sen dess har han varit utan :)

2010-07-23 @ 20:59:15
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0