Nej!

Idag har jag och Edvin varit hemma hos Emma och Miri. Edvin tycker att deras TV-bänk är väldigt spännande! Fullt med roliga grejer som är "aja bajaaa" och "neeej"! Han säger nej väldigt tydligt nu (Inte så konstigt eftersom det är ordet han hör mest om dagarna)! Mamma säger han ofta och även pappa ibland. Han vet vart lampan är och igår lärde han sig vart Åke är. Då pekar han ner på golvet även om Åke är där eller inte. Så gjorde Engla också.

Igår gjorde Engla färdigt sin första pärlplatta. Förut har hon hällt i alla pärlor i burken igen när hon tröttnat på att pärla. Igår satte jag mig och gjorde en egen för att visa att man kan stryka pärlplattan sen och efter det gjorde hon färdigt en hel. Det tog hela eftermiddagen med paus för annat.


Känns som att den här väggen kommer vara full av pärlplattor snart..


Kommentarer
Postat av: maria

Va gött!! Så ska vi oxå ha de.. så småningom, vi provar ett tag till.. just nu tror jag att Axel iallafall kommer att sova runt den tiden.. för jädrans va gnällig han är....

2010-12-02 @ 15:10:31
URL: http://familjenrantzow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0