Engla dag!

Eddie har varit hos mormor och Morfar Björn sen i förmiddags och ska även sova där inatt! Mormor får ju inte ens kolla på Eddie för Engla när hon är med. Så nu får dom ha honom lite för sig själva! Vi har passat på att göra roliga saker med Engla idag.

När vi skulle åka och lämna av Eddie var väl Engla inte så jättenöjd när vi sa att Eddie skulle sova där. Då tyckte hon att hon skulle sova hos morfar Björn!

Jag trodde det skulle bli katastrof när vi skulle åka där ifrån men det var inga protester alls! Då var hon bara så nöjd och uppspelt att vi skulle till Leklandet!

Där blev det en massa lek, bus och fika i tre timmar! Det var kul att kunna köra med både mamma och pappa. Men när hon tyckte att vi var tråkiga och fikade för länge sprang hon allt iväg och lekte själv.

Efter Leklandet åkte vi till Koppargrillen i Vänersborg och åt mat. Mycket gott! :) Engla åt spagetti och köttbullar och det låg spagetti på hela golvet efter henne..

På vägen hem lämnade vi av Daniel hos Gurra där det är pokerkväll. Jag och Engla har myst med två nya filmer (My little Ponny & Barnen i Bullerbyn). Till det blev det chips, "stjärnor" och dricka.

Vid halv åtta var det en trött Engla som ville upp och sova. Hon sa att Eddie är hos mormor och sover, så hon verkar ha accepterat det bra!

Pratade med mamma nyss och det hade gått så bra. Dom hade varit och hälsat på gammelmormor. Efter sju någon gång hade han somnat utan problem. Hoppas natten blir bra också!


Några bilder från Leklandet.

En något övertrött Engla på Koppargrillen..

Mys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0