Heldag i Trollhättan

Idag blev det en heldag i Trollhättan. Först träffade vi Pernilla. Hon var hemma hos sin mormor så vi var där en stund. Det var uppskattat av hennes mormor som tycker om barn. Eddie satt så snällt i hennes knä och Engla satt hos mig och var lite blyg.

Vi tog en prommenad till Strandgatan där vi åt lunch. Efter det gick vi till lekparken bakom Folkets park. Pernilla sprang runt och lekte med Engla så hon var mer än nöjd! Eddie fick gunga en stund och sedan kröp han runt och undersökte sanden. Väldigt intressant.

Efter det följde vi med till Pernillas mormor en liten stund igen. Då hade Engla "tinat upp" och pratade på! Mest "kinesiska"! :)

Sedan åkte vi hem till pappa och Nina där vi blev bjudna på mat. Barnen fick även tuffa kläder. Det var olika tryck med "mormor Nina" och "morfar" på dom. Emma och Miri kom förbi en snabbis också. Miri var som vanligt livrädd för sina farliga kusiner som både låter och rör på sig!

När vi kom hem var det två trötta barn som nu ligger i sängen efter varsin flaska med välling!

Har även blivit "faster" idag. Det är min styvbror som fick en son i morse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0