Vad har mina barn emot potatis?

Idag har Eddie smakat potatis för första gången. Det var inte alls lika gott som allt annat han har provat! (majs, gröt, banan, katrinplommon, majskrokar) I början åt han lite men gjorde väldiga miner! Efter ett par skedar fick han kväljningar och spottade sedan ut allt så fort han fick in det i munnen!

När Engla var liten HATADE hon potatis! Så fort hon fick in det i munnen fick hon kväljningar och spottade ut allt. Hon började till och med gråta flera gånger! Hon lärde sig inte äta potatis förrens hon var över ett år och började på dagis. Då var hon illa tvungen! :) Nu tycker hon om potatis och älskar mos och strips.

Hoppas att det går bättre med Eddie och potatis! I den mesta barnmaten är det potatis i. Engla åt inte ens om det var något litet spår av potatis i. Hade vart mycket smidigare om Eddie kan tänka sig att äta det!

                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0