Nyklippt Engla

Efter dagis åkte vi till lekparken bredvid mamma och lekte i över en timme. Det var uppskattat av Engla! Efter det gick vi in på Hemköp och handlade och sedan blev det en prommenad till frisören eftersom Engla skulle klippa sig.
Det gick inte alls bra! Engla skulle inte alls sitta i stolen som såg ut som en bil! Hon skulle sitta i en vanlig. Efter ett tag ville hon inte det heller så då fick hon sitta i mitt knä. Frisören fick inte röra håret! Efter en stund gick det bra, när Engla fick brorsans majskrokar att äta på och en fin bil att leka med. Den där grejen man ska ha på sig för att inte få hår på sig vägrade hon också! Precis när vi klev innanför dörren vaknade Eddie så det var fullt upp där! Fin blev hon i håret till slut iallafall! Förra gången satt hon som ett "ljus" och var jätteduktig, så jag tänkte att det inte skulle vara några problem att gå dit själv med henne och Eddie. Men det gör jag inte om!

Efteråt gick vi hem till mamma. Mormor och en gammal kompis till mamma kom dit också. Vi åt mat och åt mormors goda kaka till efterätt.

Engla var helvild där och sprang runt och busade! Bara för att vi pratade om att hon är så lugn och inte alls gillar att vara ute på utvecklingssamtalet så har det vart helt tvärt om resten av veckan!

Nu är vi hemma igen. Engla var trött och skulle upp och kolla på "Lisa" innan sju. Eddie har precis ätit och somnar nog också snart.


Gunga är kul


- Hej Hej


Kommentarer
Postat av: Therese, Hampus & Pontus mamma

Ursh,inte lätt när de sätter sig på tvären och ingen muta hjälper. Hoppas att de skall gå bättre nästa klippning.

2010-04-15 @ 21:17:53
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0