Eftermiddagen

Nu har hela familjen varit duktiga i eftermiddag/kväll! Efter maten åkte jag och Engla till Trollhättan och storhandlade. Hon var så duktig och gick runt med sin lilla vagn med en påse i som hon plockade i varorna i. När den var full fick jag den till min stora vagn och så fick hon en ny. Sista fem minutrarna blev hon trött och ville sitta i den stora vagnen.

Hem och packa upp alla varor samtidigt som barnen skulle ha välling och nattas. Engla var trött och stensomnade direkt i sängen. Eddie tittade på medans Daniel gjorde iordning spjälsängen som tog sin lilla tid eftersom att den var som en vanlig säng nu efter att Engla hade den. Skulle igentligen behövt bytt säng i ett par veckor eftersom att han knappt får plats i vaggan. När han viftar med armarna och benen slår han i kanten och trasslar in sig i skyddet! Under tiden har jag dammsugit och torkat golven på undervåningen som var väldigt välbehövligt!

Nu sitter vi i soffan och delar på en chokladkaka. Det var vi värda nu! :-)

Verkar som att Eddie somnade utan protester i nya sängen. Tyst där uppe iallafall! Duktig kille!

Kommentarer
Postat av: Therese, Hampus & Pontus mamma

sv: Absolut : D

2010-04-27 @ 21:19:02
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0