Avgrävd teleledning.....

Precis efter jag skrivit förra inlägget slutade internet och telefonen att fungera! Jag var ute och flyttade bilen och pratade med grävmaskingubben innan han började. Jag pratade om att det var grannens teleledning som låg på staketet. Det lyssnade han inte på! Han sa att det kan det ju inte vara! Det är eran teleledning. Jag orkade inte tjata med honom så jag gick in igen och tänkte att vi fått fel information och att det kanske var våran..

När han grävt i några minuter slutar internet och telefonen att fungera. Jag kollar ut och då ser jag att det ligger en avgrävd teleledning på backen och grävmaskingubben sitter och pratar i telefon. Jag går ut och säger till att det måste vara våran teleledning han grävt av och då har han inte så mycket annat val än att erkänna att han hade fel! Tänk om han hade lyssnat på mig från början?

Ledningen blev fixad fort iallafall. Tog bara ett par timmar. Tur det.

På förmiddagen har Linda och Tilda vart här. Ingen av oss hade ätit frukost så det gjorde vi.

Idag hade Engla vart i skogen med dagis. Ingen bula denna gången! Engla är helt fashinerad av grävmaskinen och står i fönstret och kollar!

Kommentarer
Postat av: Vägen fram vägen till RECEPTBLOGG

Du kan ÄTA GOTT men NYTTIGT! Se min receptblogg bara så får du se :)

2010-04-29 @ 12:52:01
URL: http://vagenfram.webblogg.se/
Postat av: Johanna

typsikt att de aldrig skall lyssna :(

2010-04-29 @ 12:59:31
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Vägen fram vägen till RECEPTBLOGG

SV: instämmer, det finns faktiskt inte ett enda recept som jag inte tycker om ;D

2010-04-29 @ 13:09:28
URL: http://vagenfram.webblogg.se/
Postat av: Vägen fram vägen till RECEPTBLOGG

Och pajen är ju bara Så otroligt god. Sitter och längtar till den nu :P Haha

2010-04-29 @ 13:10:12
URL: http://vagenfram.webblogg.se/
Postat av: Amy-mamma till Oliwer & Elliot

Surt att han inte kunde lyssna då!! tur det fixades fort!

2010-04-29 @ 13:30:01
URL: http://olimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0