Loppisrunda

Idag har det vart fullt upp hela dagen. Vid 7.30 var hela familjen hemma hos Emma och Pierre och åt frukost. Efter det åkte jag, Emma och Erika på en loppisrunda medans Daniel och Pierre hade Engla.

Först var vi på Restad Gård där Lions hade loppis. Det var mest "skit" där men jag hittade en soffa till Englas rum där. Det ser ut som en kökssoffa och man kan vika upp sitsen så det blir den massa förvaring. Den är rosa med prinsessor på, så den blir nog fin i Englas rum.

Efter det åkte vi till Båberg. Där hittade jag en "hopphäst" till Engla. Alicia fick en sån av mamma och Björn när hon fyllde år. Engla gillade den hästen men vi har inte hittat någon efter det. Hon blev jätteglad för den och har hoppat hela eftermiddagen och kvällen.

Sedan åkte vi en sväng till Rusta, för jag ville köpa mattor till hallen där uppe. Två stycken röda blev det. Hittade även en förvaringslåda att ha under Englas säng (förvaring får man aldrig för lite av).

Sedan åkte vi till Erikshjälpen, men där hittade jag inget idag. Sist var vi på Järnhandeln i Vargön som hade mest inredningsgrejer. Där köpte jag en till potta (kan vara bra att ha en på båda våningarna) och en scarf till Åke som hade vart så duktig och suttit så snällt i bilen medans vi sprungit i affärer.

Hemma hos Emma och Pierre blev vi bjudna på en god kycklinggryta. Alltid skönt att bli bjuden på mat! :)

När vi kom hem igen kom mamma och Björn hit och hämtade Åke och Engla visade sin nya häst.


Engla med sin hopphäst!


Hopp hopp!


Åke i bakrunden med sin nya scarf.


Låtsas att hon ramlar av hästen..


Engla har vart på toppenhumör hela dagen idag! Hon har nog inte vart på så bra humör på flera veckor. Hoppas att det håller i sig ett tag!

Kvällen kommer nog tillbringas i soffan med körslaget och lite godsaker! :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Åke tackar för den fina halsduken :)

2009-10-03 @ 22:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0