Barnmorskan

Nu sitter jag och Engla och tittar på TV och väntar på att vi ska åka hem till mamma och Björn och äta frukost :) Alltid mycket godare att äta frukost borta! I eftermiddag har jag en stor tvätthög som ligger och väntar på mig...

Igår var jag hos barnmorskan. Hon trodde ju inte att jag skulle komma men det gjorde jag! :) Hon kollade bara det vanliga igår. Hjärtljuden hade hon väldiga problem att få. Bebisen ville inte alls ligga still just då! Om vattnet skulle gå denna gången också och Daniel inte är hemma tyckte hon att jag kunde  ringa ambulansen och försöka att inte röra på mig så mycket. Huvudet ligger långt ner men är inte riktigt fixerat. Då kan tydligen navelsträngen hamna runt halsen ifall vattnet går. Fast det blir ju inte det lättaste ifall jag är själv hemma med Engla??

Engla verkar väldigt nöjd över alla sina presenter. Rutchkanan och hon sitter nästan ihop! :)

Kommentarer
Postat av: Birgitta Wetterbro

Det är bara att ringa..............

2009-10-20 @ 15:26:51
Postat av: Sofia

det var samma för mig med fixeringen... jag blev ju igångsatt trots att han inte var fixerad, så dom fick trycka på magen när dom tog vattnet... =/ men det är tydligen vanligt att dom inte fixeras andra gången... too much space!

2009-10-20 @ 20:33:55
URL: http://mittogonblick.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0