Bakdag

Lovade Engla att vi skulle baka efter dagis, så det har vi gjort idag. Hon har pratat om att hon ska baka gröna muffins ett tag så det gjorde vi. Några rosa blev det också. Mitt i allt ville Eddie sova. Smeten var färdig och vi hade precis lagt ut formarna på plåten. När jag kom ner igen hade Engla hällt smet i hälften av formarna... Var lite utanför på plåten men annars hade hon faktiskt gjort det riktigt bra!

Efter maten kom mamma och Björn hit. Dom hade med sig pepparkaksdeg och var sin liten kavel till barnen. Såklart skulle Engla baka direkt!! Så hon och Björn fick göra en plåt för att få henne nöjd.

Nu sover barnen så sött efter all fika och lek! Eddie nöjer sig inte alls med sina rån längre.. Han förstår mycket väl att vi äter något annat som är mycket godare..! Så om han inte får smaka lite blir det väldiga protester!


Pepparkaksbakning


Kommentarer
Postat av: Anonym

Pontus har även han börjat att inse att de mumsas på något annat än majskrokar... Dock kommer de nog kasnke att funka ett tag till.. peppar, peppar

2010-11-16 @ 17:12:36
Postat av: maria

Baka är ju roligt :) Samma med Axel, han älskar det!

2010-11-17 @ 09:39:48
URL: http://familjenrantzow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0