Fylld kyckling med ädelostsås

4 portioner

4 kycklingfileér
4 skivor lufttorkad skinka
ädelost
4 palsternackor
4 morötter
4 potatisar
örter
salt
peppar

Sås

1 msk flytande margarin
2 msk idealmjöl
100 g ädelost
4 dl mjölk/grädde
salt
peppar


¤ Sätt ugnen på 200 grader.
¤ Skala och skär rotfrukterna i bitar. Koka i några minuter och lägg sedan i en ugnssäker form.
¤ Stek kycklingen tills den får fin färg. Skär ett snitt i och fyll med skinka och ädelost. Lägg dom bredvid rotfrukterna i formen.
¤ Krydda med salt, peppar och örter. Ställ in i ugnen i ca 30 minuter.

Sås

¤ Blanda mjöl och margarin och rör ut med lite mjölk. Vispa ner resten av mjölken och koka i ca 5 minuter.
¤ Smula ner osten och koka tills den smält.
¤ Smaka av med salt och peppar.


Kommentarer
Postat av: sara - tävlingar, rabatter och en massa barnmat!

Hej!

Jag har nu avslutat tävlingen med barnvänligt, och tyvärr vann inte du denna gången.

Men jag har 2 andra fina tävlingar ute, så var gärna med i dom. Och snart kommer det även komma ut underbara tävlingar med Willvin och Babylooba, så ta en titt. Och håll ögonen öppna, kan dyka upp mer..

2010-06-13 @ 21:41:02
URL: http://kidzmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0