Pippi Långstrump

Idag har jag och barnen vart i stan med mamma. Först åt vi lunch på Villa Stranna. Var gott men Engla kunde inte riktigt sitta still där. Sedan gick vi och kollade i affärer.

Sedan gick vi till lekplatsen så Engla fick leka av sig och sedan tog vi en fika. Engla sa att hon skulle ha en STOR glass. När hon sedan skulle välja valde hon en liten piggelinglass.

Efter fikan åkte vi hem till mamma en stund. Hon tog fram en massa pärlor till Engla så att hon fick göra ett halsband. Hon var så snäll att hon gav det till mig. Annars vill hon ha alla själv!

När vi kom hem blev det matlagning. Engla pärlade ännu mer under tiden och Eddie satt på golvet och lekte. Han tar sig allt frammåt nu. Han kryper ett par steg, sätter sig, kryper ett par steg, sätter sig.. Idag tog han sig från köksbordet till spisen.

Efter maten kollade jag och Engla på Pippi. Hon satt som fastklistrad vid TVn! Nu när hon skulle lägga sig skulle hon se den igen! Så nu vet jag vilken film som kommer ses om och om igen hela helgen om det är dåligt väder..

Nu har jag målat ett lager till med färg på byråerna. Så i helgen får vi bära upp dom. Ska även möblera om lite i Englas rum och så ska alla grejer vi köpt till Eddies rum upp!


Pippi flyttar in i Villa Villerkulla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0