Tortellini med basilikasås

250 g bladspenat, djupfryst
2 msk smör
1 pressad vitlöksklyfta
500 g tortellini
salt
peppar
100 g soltorkad tomat i strimlor
2 dl riven ost


Basilikasås:
3 dl mjölk
1 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
2 msk vetemjöl
1 tsk torkad basilika

¤ Fräs tinad spenat i smör. Pressa över vitlök och krydda.
¤ Koka tortellinin-
¤ Koka upp alla ingredienser till såsen under omrörning. Sjud i 4 minuter.
¤ Servera tortellinin på spenatbädd och häll över såsen. Strö över tomater och ost.


Kommentarer
Postat av: Pappabloggen - 24år & snart pappa

ser gott ut ;)

2010-02-02 @ 22:41:29
URL: http://tobiasbloggen.blogg.se/
Postat av: Birgitta Wetterbro

Mums :)

2010-02-03 @ 11:07:34
Postat av: Lisa, Love och Moas mamma

Okej, för Love hade ju problem med sin nacke när han var liten. Tortikollis hette det. Men då såg man att han inte orka hålla upp huvudet åt ena hållet typ. Men så är det inte lr??

2010-02-03 @ 11:55:02
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0