Thaigryta med skaldjur

4 portioner

500g räkor med skal
1 strimlad gul lök
1 hackad vitlöksklyfta
½ strimlad röd chilifrukt
1 msk olja
3 strimlade paprikor
4 dl kokosmjölk
2 msk röd currypasta


¤ Skala räkorna. Hacka lök, vitlök, chili och paprikorna
¤ Fräs löken, vitlöken och chilin.
¤ Tillsätt paprikorna när löken börjar bli mjuk och fräs lite till.
¤ Häll över kokosmjölk och currypasta och koka upp.
¤ Lägg ner räkorna och servera med ris eller nudlar.



(Det blev väldigt starkt! Om jag gör det igen tar jag nog hälften av currypastan och chilin!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0