Shoppat upp hela Överby?

Nu känns det som att vi har shoppat upp hela Överby! Var inte hemma därifrån förrens efter sex!

Vi började att kolla på skor till Engla innan hon skulle tröttna på att gå i affärer. Hon vet ju vad hon vill den lilla damen! Jag tänkte vi skulle köpa lite neutrala skor som lillebror kan ta över sen. Engla tyckte inte som jag! Hon skulle bara ha rosa skor eller med blommor på och totalvägrade att prova några andra. Så det fick bli tre par rosa skor! :)

Efter ett tag kurrade våra magar så då blev det mat på Briggen. Engla åt spagetti med köttfärsås och jag åt kycklingtoast. Vi satte oss i hörnan med bollhavet och alla leksaker. När vi ätit färdigt skulle vi gå över till andra huset för att fixa en skruv i mormors glasögon som gått sönder och kika i affärerna där. Engla vägrade att lämna bollhavet och mormor var rätt trött. Så jag och Eddie lämnade kvar dom där och tog resten av affärerna själva. Var nog ett bra val. Eddie fick sova en stund i vagnen, mormor fick vila, Engla fick leka och jag fick shoppa ostört! :)

Detta har vi köpt idag:
¤ 3 par höstskor till Engla
¤ Fingervantar till Engla
¤ Pärlor till Engla
¤ Fingerfärg till Engla
¤ Mössa till Edvin
¤ Strumpor till Edvin
¤ Dreggellappar till Edvin
¤ En leksak med en tiger till Edvin ( Han har snutte och napphållare med samma tiger )
¤ Två toppar till mig
¤ Underkläder till mig
¤ Foundation och puder till mig
¤ Ett nagellack till mormor
¤ En kortärmad skjorta till Daniel
¤ En väska till mamma

Tror jag fick med allt nu!

Engla kunde inte riktigt vänta med fingerfärgen och skulle öppna förpackningen redan på Överby. Så jag fick lova att hon skulle få måla när vi kom hem. Jag hoppades att hon skulle glömt bort det tills vi kom hem, men det var det första hon sa när vi var framme. Så fingermålning och ett välbehövligt bad har vi hunnit med också.

Nu tror jag barnen sover och det gör nog jag också snart..


Dom här skorna var Engla väldigt bestämd med att hon skulle ha. Hon gick och plockade ner dom från hyllan direkt!


Målar med fingerfärgen.


Eddies nya mössa. Som såglart inte får sitta kvar! Hoppas det inte håller i sig tills vintern när det är kallt.. Han får ju av sig mössor med band också så jag vet inte vad man ska göra?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Barn vet vad dom vill, haha! :)

Roligt med shopping :)

2010-08-17 @ 20:53:23
URL: http://sandrastomberg.com
Postat av: emma

coola skor hon valde :)

2010-08-17 @ 22:07:57
Postat av: zaida

Såg att du hade kommentera frandagett.blogg.se, angående att följa varandra via bloglovin. Ska vi följa varandra? :)

2010-08-18 @ 18:13:29
URL: http://zaida.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0