Pysseldag hos mormor

Idag blev det en heldag hemma hos mamma eftersom Daniel har skruvat med deras bil. Blev både lunch och middag där. Till middag blev det pizza! :)

Det blev en innedag med en massa pyssel. Engla har pärlat, ritat, "pluppat" och lekt skola med mormor. Hon tjatar om hela dagarna att hon ska till skolan nu (Fått det från Pippi filmen när Tommy och Annika går till skolan). Eddie har krypit runt och försökt få tag på mormors alla roliga prydnadssaker på altanen!

Barnen somnade riktigt sent för att vara dom idag. En stund innan åtta sov Engla i soffan och strax efter det bar jag upp Eddie som har kommit på hur man sätter sig upp. Så man får bråtta ner honom några gånger innan han somnar! Han rullar runt till mage, ställer sig i krypställning och så sätter han sig!

Imorgon vet jag inte om Engla ska till dagis eller inte. Har missat att skriva upp när det är hon börjar igen.. Antingen är det imorgon eller nästa måndag. Jag får ringa dit imorgon när vi vaknat och kolla upp det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0