Duktig barnvakt

Engla har blivit en sån duktig tjej när jag till exempel behöver städa, duscha eller något annat. Jag brukar fråga henne om hon vill passa Eddie en stund medans jag städar eller duschar eller vad det är jag ska göra. Hon blir jätteglad och börjar leka med honom direkt. Eddie är alltid mer än nöjd när han får uppmärksamhet av syrran! :) Förut ville Engla alltid vara med när jag skulle göra något, men nu passar hon hellre brorsan. Så för tillfället är det rätt smidigt när man behöver få nått gjort.

Något som är mindre bra är att hon har börjat väcka Eddie på eftermiddagen när han sover middag. Hon smyger upp till hans rum och väcker honom. Sedan springer hon ner till mig och berättar att Eddie är vaken och att dom ska leka i hans rum. Och mamman slänger dom ut. Får absolut inte vara med. Det är tur att han brukar få sova rätt länge innan hon väcker honom iallafall..

Kommentarer
Postat av: Amy-mamma till Oliwer, Elliot & gravid

haha vad sött :) Syskonkärlek! Men förstår att dte kan vara liiite irriterande för dig ;)

2010-08-27 @ 09:36:41
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: maria

sann syskonkärlek :) samma här :)



Hugo är 10 månader, blir 11 nu den 3 sept :)

Hur gammal är Eddie?!

2010-08-27 @ 10:10:28
URL: http://familjenrantzow.blogg.se/
Postat av: maria

De blir stora snabbt, de små härliga liven.

2010-08-27 @ 11:40:35
URL: http://familjenrantzow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0