Besök av Miri

Idag har det inte hänt så mycket alls här hemma. Emma, Pierre och Miri var här en stund på en kopp kaffe och för att hämta gåstolen som Miri ska få ta över eftersom Eddie inte använder den längre. Innan dom kom sa jag till Engla att Emma och Pierre snart skulle komma. Engla blev väldigt bekymrad och frågade efter Miri. När jag sa att hon också skulle med så blev hon lugn igen. Ingen av dom små barnen var på sitt bästa humör. Eddie vaknade efter att ha sovit middag i 30-40 minuter. Annars brukar han sova ungefär 1½ timme. Så han var rätt grinig (och har vart hela eftermiddagen). Miri var trött men skulle absolut inte sova. Och så blev hon rädd när Engla och Eddie var för högljuda!

Hade tänkt att jag och Engla skulle baka idag. När jag skulle ta fram alla grejer upptäckte jag att vi inte hade några ägg. Kände mig inte riktigt för att åka och handla det idag så det blev ingen bakning. Tur att jag inte sagt något till Engla om att vi skulle baka. Då hade det blivit livat! Hade väl fått gjort chokladbollar i värsta fall..

Nu har jag precis städat undervåningen. Golven blir inte så mysiga när Eddie kryper runt och dregglar överallt och lägger en spya lite här och där..


Miri smakar sin första majskrok. Hon var så fin i sitt hårband! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0