Sen kväll

Igårnatt sov Engla i sin säng HELA natten! Hon kom upp en gång och då la jag mig bredvid henne i sängen i en halvtimme tills hon somnade om. Så det var skönt med lite större plats i sängen för en gångs skull!

Igår började vi dagen med frukost hemma hos mamma och Björn. Sedan blev vi bjudna på lunch också. Efter det åkte vi hem så Engla fick sova middag. Jag hade tänkt att vara hemma och tvätta på eftermiddagen. Men jag blev så rastlös, så vi åkte hem till Nina där även Emma och Pierre var och fikade. Vi åkte till handelsträdgården i Gärdhem. Engla gick och plockade äpplen och plommon och blev förbannad när hon inte fick äta innan vi hade betalat. När vi skulle betala tyckte gubben i kassan så synd om henne, så hon fick det gratis. Men då var hon redan så arg att det inte var bra ändå. Så då fick hon en liten godispåse av honom och då blev det väldigt bra!

Efter det blev vi bjudna på en sen middag hemma hos Emma och Pierre. Daniel jobbade över och var inte där förrens strax innan åtta. Engla somnade i bilen hem och vaknade när vi kom hem. Då kunde hon inte alls slappna av och somna. Först låg bredvid henne och sedan Daniel. Men hon somnade inte alls. Tillslut tröttnade vi så då fick hon lägga sig i våran säng. Då blev hon nöjd. Men när vi gick upp och skulle lägga oss efter tio satt hon upp i sängen och pratade med sig själv med alla lampor tända.. Så det blev en sen kväll för Engla igår.

Imorse vaknade hon vid 7.30 pigg och glad ändå och nu är hon på dagis. Jag ska snart fixa lite lunch till mig innan det är dax att åka och hämta henne igen.

Kommentarer
Postat av: Birgitta Wetterbro

Det var en snäll gubbe, som gav Engla godis och frukt. Vilken tur du hadde, som slapp att laga mat på hela dagen. :)

2009-10-07 @ 15:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Jag heter Emelie och är 23 år. Jag bor i ett rött hus ute på landet i Grästorp ( två mil utanför Trollhättan där jag är uppvuxen) med sambo och våra två barn Engla och Edvin.
    I bloggen får ni läsa om våran vardag där det sällan är lugn och ro med två små "busar"! :-) Jag älskar att laga mat och prova nya recept som jag brukar lägga ut på bloggen. Så titta in efter något smarrigt *mums*


    bloglovin

    RSS 2.0